. |
Proceduri |
|
1. |
Informarea
cetăţenilor cu privire la serviciile oferite de Primărie |
- Informare directă verbală, prin telefon sau
corespondenţă -
Punerea la dispoziţie a formularelor pentru fiecare procedură
birocratică |
2. |
Asistenţă
oferită cetăţenilor pentru rezolvarea problemelor aflate in
atribuţiile Primăriei şi Consiliului Local |
- Asistenţă pentru completarea formularelor - Explicarea paşilor pentru rezolvarea problemei - Asigurarea contactelor cu alte servicii -
Indrumarea cetăţenilor pe parcursul etapelor birocratice |
3. |
Registratură (inregistrarea, urmărirea şi
eliberarea documentelor |
- Informarea privind actele necesare pentru rezolvarea
problemei - Verificarea actelor prezentate - Inregistrarea documentelor - Eliberarea bonului de registratură cu specificarea
termenului de eliberare a documentului - Urmărirea traiectoriei documentelor - Prevenirea şi raportarea intarzierilor - Colaborarea cu celelalte servicii pentru simplificarea
procedurilor birocratice
-
Eliberarea documentelor şi avizelor |
4. |
Asigurarea
accesului liber la informaţia publică (include şi aplicarea
Legii 544/2001) |
- Oferirea informaţiilor
publice (afişaj) - Primirea şi inregistrarea
cererilor de informaţii publice - Urmărirea rezolvării
prin colaborare cu celelalte servicii - Elaborarea răspunsului la
cereri - Transmiterea răspunsului in
termen la solicitant - Prevenirea intarzierii
răspunsului prin urmărirea traiectoriei documentelor - Raportarea situaţiei
aplicării legii - Asigurarea materialelor
pentru informarea publicului: Hotărarile Consiliului Local Lista impozitelor şi taxelor locale Informaţii despre patrimoniul localităţii -
Realizarea Raportului anual privind activitatea Primăriei (include date
despre starea economică şi socială a comunităţii) |
5. |
Asigurarea
transparenţei deciziei locale (52/2003) |
- Informaţii referitoare la activitatea Consiliului
Local şi Hotărari ale Consiliului Local - Afişarea proiectelor de hotărari ale
Consiliului Local - Afişarea Hotărarilor Consiliului Local
după aprobare - Anunţarea datei şi ordinii de zi a
şedinţelor Consiliului Local - Anunţarea (afişaj, scrisori, ziar) a temelor
de discuţie pentru intalnirile obşteşti - Anunţarea temelor supuse consultării
cetăţenilor şi organizarea acţiunilor de consultare
(sondaj, intruniri publice) - Organizarea campaniilor publice pe teme propuse de
cetăţeni sau de Primărie -
Colectarea propunerilor cetăţenilor şi transmiterea lor celui
care a iniţiat proiectul de hotărare. |
6. |
Aplicarea
legii privind petiţiile (OG 27/2002) şi a legii nr. 233 |
- Primirea şi inregistrarea petiţiilor - Urmărirea rezolvării prin colaborare cu
celelalte servicii - Elaborarea răspunsului la petiţii conform
atribuţiilor de serviciu - Transmiterea răspunsului in termen, la solicitant - Prevenirea intarzierii răspunsului prin
urmărirea traiectoriei documentelor -
Raportarea situaţiei aplicării legii |
7. |
Organizarea
programului de audienţe a conducerii Primăriei (primar,
viceprimari, secretar) |
- Stabilirea orarului
audienţelor in colaborare cu conducerea primăriei - Aplicarea procedurii de
audienţe - Urmărirea punerii in
aplicare a soluţiilor identificate in audienţe prin colaborare cu
celelalte servicii -
Raportarea rezultatelor audienţelor la conducerea Primăriei şi
cetăţeni |
8. |
Realizarea
materialelor informative pentru cetăţeni şi derularea
campaniei publice |
- Elaborarea materialelor informative - Distribuirea materialelor - Planificarea şi derularea campaniilor publice -
Colaborarea cu structurile asociative ale cetăţenilor pentru
derularea campaniilor publice |
9. |
Operarea
Telefonului Cetăţeanului |
- Primirea şi inregistrarea apelurilor - Oferirea informaţiilor telefonic sau ghidarea
cetăţeanului pentru rezolvarea problemei - Colaborarea cu celelalte servicii pentru
urmărirea rezolvării problemelor sesizate telefonic - Elaborarea şi transmiterea răspunsului in scris pentru problemele care necesită mai mult timp pentru rezolvare> |